Alla inlägg under januari 2007

Av Hanna - 31 januari 2007 18:05

Idag var vi och pratade inför förlossningen, min man och jag. Kändes nog ganska okej efteråt. Tänkte vi skulle passa på att hämta ut den där boxen med blöjor och annat i när vi ändå var iväg. När vi väl hade hittat från sjukhuset in till stan, fått en parkeringsplats och letat upp barnvagnsaffären (där man skulle hämta paketet) i regnet visade det sig att de hade flyttat...*gah* Vi hittade rätt till slut iaf =)Hämtade dottern när vi var klara och körde för att storhandla. Så nu är jag så där lagom slut i kroppen. Imorgon är det vilodag för mig!Paketet innhöll föresten 12 stycken blöjor, ett provpaket med våtservetter, en bitskallra, ett prov på sollotion(vilket små barn inte ska använda!!!) och en massa broshyrer.

Av Hanna - 30 januari 2007 17:41

Började dagen med en skön sovmorgon! Sen har jag varit hos frissan och blivit klippt. Passade på att gå en liten runda på stan i lugn och ro också. De hade halva reapriset på Lindex och jag hittade en kavaj till dottern och en liten overall till bebisen. Jag tycker den cerise bandkantningen är helt okej även till en kille, men jag var inte helt säker på hur min man skulle reagera. Han hade som tur väl var inga invändningar. Tycker att en del människor är helt hysteriska med pojk och flickfärger. Idag läste jag tex en fråga om man kan ha en marinblå barnvagn till en tjej!!!! Otroligt... Dessutom fick hon till svar att "hon kunde ju ha en rosa filt i"....*suck* Min stackars flicka hade en marinblå vagn med en marinblå filt i =)

Av Hanna - 29 januari 2007 14:48

Har ni nånsin försökt plocka ut en Barbieprodukt ur sin kartong? Då vet ni hur totalt, onödigt svårt det är...jag menar varför ska varje liten sak sitta fast med gummiband, tejp och vara fastsytt i plastkartongen???? Prinsessan fick ett set med 12 stycken plagg i som var fastsydda i kartongen, ihopsydda i varje öppning, fastsatta med gummiband i en liten galge som i sin tur var fastsatt med ett gummiband i siffra man kan hänga på väggen...siffran var i sin tur fasttejpad i kartongen och nästan omöjlig att ta loss!!! Urtavlan som tillhörde siffrorna var däremot faktiskt jättelätt att ta loss, satt endast fast med två gummiband!!! Va, hade de missat nåt där???Dottern fick följa med mig till sjukgymnasten idag. Vi hade bunkrat upp med pysselbok och färgpennor. Hon var jätteduktig!! Blir man så där snäll av att fylla sex år? Jag fick med mig ett par kryckor hem, det ska bli skönt när man går lite längre sträckor! Fast de var kanske inte till så mycket hjälp när jag skulle packa ur allt ur bilen idag och jag bar posten under ena armen och hade nyckeln i andra samtidigt som jag bar på två stora väskor och kryckorna =D

Av Hanna - 28 januari 2007 19:39

Nu är alla kalas slut och jag med =) Nja, riktigt så illa är det inte, måste säga att barnkalaset var väldigt lugnt! Det var väl jag som blev lite stressad innan allt var klart då...insåg att jag började få bråttom så jag fick skynda mig så gott det gick med tårtan, och det syntes tyvärr...Nåja, dottern var nöjd och det var huvudsaken och det lät "Åhhh" från alla de små prinsessorna runt bordet när jag tog fram den =DDe var söta alla tjejerna!!! Min dotter var Belle (skönheten) De fick sätta kronan på prinsessan (istället för svansen på grisen), min syster hade ritat en jättevacker prinsessa som vi satte upp på frysen.

Av Hanna - 28 januari 2007 10:12

Dotterns kalas fick ett snörpligt slut igår... Jag hade inte känt några fosterrörelser på hela dan men försökte att inte oroa mig. Innan gästerna skulle åka hem ringde jag ändå till förlossningen och de ville såklart jag skulle komma in och kolla. Så dottern fick följa med mina föräldrar hem och jag och maken körde till förlossningen. Tilda tyckte säkert det var lite konstigt att packas iväg sådär men hade ändå verkat ta det med ro.När vi kom in träffade vi en jättego barnmorska som kopplade CTG direkt, och där hörde vi genast de undrebaraste hjärtljuden från Minimum. Tydligen rörde h*n sig också men jag kände då inte ett skvatt.... När barnmorskan hade bökat runt magen lite så började jag dock känna lite rörelser igen =) skönt!!!De gjorde även ett ultraljud där jag tror att syftet var att kolla fostervattenmängden men jag är inte helt säker...läkaren var en man av mycket få ord =DNär vi sedan satt och väntade på journalen så sa min man att "om ett par timmar för exakt sex år sen föddes vår dotter i salen därborta!"Fatta vilken konstig känsla att sitta där just den dan...Nu ska jag gå ner och göra en Barbietårta till dotterns barnkalas =) Återkommer kanske med bild senare...

Av Hanna - 27 januari 2007 12:29

Jag har gjort klart tårtan och älsklingen har dammsugit och skurat golven. Dotter ligger och plaskar i badet efter att ha sett Bambi två gånger =)Blev inte helt nöjd med tårtan, men det blir jag ju sällan förstås...hoppas Barbietårtan imorgon blir bättre!Har ont i höfterna men jag ska nog överleva helgen.

Av Hanna - 27 januari 2007 09:56

Gjorde väl lite väl mycket igår trots allt för jag trodde knappt jag skulle ta mig ur sängen i morse *aj*.Upp kom jag till slut och dottern fick sina paket =) Hon slet upp dem med god hastighet och ville spela sitt spel innan frukost...nu sitter hon och tittar på Bambi. Hon blev glad för allt men de två sakerna var bäst! Maken dammsuger och jag ska strax gå ner och börja med tårtan. Vi bakade after eight-muffins och chokladbollar med rosa strössel igår. Tilda grimaserade när jag sa att vi skulle ha fläskfilé och potatisgratäng igår, men smakade ändå. Hon åt lite gratäng och formligen älskade filén =D Kanske, kanske hennes matvägrande är på väg att vända....

Av Hanna - 26 januari 2007 14:48

Känner mig lite lätt misslyckad idag... Dan innan Tilda fyller år brukar jag var klar med mycket mer än jag är idag. Känns inte helt bra att maken får komma hem från jobbet och ta hand om städningen men vad ska man göra? Jag har iaf tvättat och bakat lite till imorgon. Dottern ska få göra chokladbollar efter maten. Hon skulle ha gjort dem tidigare men hon bar sig så illa åt.... Nu ska jag förbereda middagen som kommer att bestå av fläskfilé, potatisgratäng och en god sallad =)

Ovido - Quiz & Flashcards