Alla inlägg under februari 2007

Av Hanna - 17 februari 2007 13:48

Idag åkte dottern skridskor för första gången. Kaxigt satte hon ut första foten på isen, sen var hon inte kaxig längre =D Hon hade trott att hon skulle kunna åka själv direkt, nu klängde hon sig fast vid pappa. Efter ett tag kunde hon iallafall stå på skridskorna och det räckte att hon höll sin pappa i händerna. Maken, som inte stått på ett par skridskor på typ 20 år sa att hans första reaktion när han kom ut på isen var att var det så halt =DSjälv höll jag mig på rätt sida om sargen och tog foto!

Av Hanna - 16 februari 2007 19:54

...denna lilla fyraårings stora intresse är grävmaskiner. Idag skulle vi gräva i trädgården så när de kom för att hämta mig och dottern hoppades han förstås på att få se maskinen igång. Typiskt nog hade de tagit fika just då! När de lämnade min dotter skulle de stanna och titta lite iaf, men riktigt så blev det inte...då var de redan klara och hade kört hem....stackarn!! -"Vilka stora fina hjulspår!!!!" sa han med stora ögon när han såg var grävmaskinen kört =DSjälv är jag helt slut i höfterna idag efter att ha handlat och promenerat en del.

Av Hanna - 15 februari 2007 14:02

Äntligen kan man förhandsbeställa bokreaböckerna!! Har beställt för 650 kronor på Adlibris rea. Det blev några deckare, en biografi, några faktaböcker och så en del barnböcker...sammanlagt 11 stycken.Nu läser jag en grymt fängslande bok som är jättesvår att lägga ifrån sig. "När blodsbanden brister" av Hanna Svensson är en verklighetsskildring som handlar om en mors kamp för att skydda sitt barn.

Av Hanna - 14 februari 2007 11:03

När jag gav kaninen mat i morse fanns det en mystisk liten "pöl" i buren, lite lätt rödbrun. Undra om det var blod?? Hade tänkt ta upp och kolla igenom henne men insåg att jag inte kommer ner på golvet idag. Hela höften värkte redan då jag gick och la mig i går kväll och det är inte ett dugg bättre idag... Det verkar dock inte ha kommit något mer blod eller vad det nu var, så jag avvaktar lite.Var på bokcirkel igår. Vi diskuterade boken "Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen. En av mina absoluta favoritböcker, har säkert läst den 6-7 gånger! “You were my little girl, And I shared all your fears,Such joy to hold you in my armsAnd kiss away your tears,But now you´re gone, there´s only painand nothing I can do.And I don´t want to live this life,If I can´t live for you.To my beautiful baby girl.Our love will never die.”Citat från boken “Inte som andra döttrar”

Av Hanna - 12 februari 2007 10:00

-"Va?" (den yrvakna mamman)-"Det står ett odjur brevid min lekstuga." (den pigga dottern)-"Ett odjur...(mamman börjar fundera på episoden med de bortsprungna kalvarna då hon också yrvaken svarade i telefon och tyckte grannen sa att vi hade tjuvar i trädgården...)Mamman bestämmer sig för att stiga upp och kolla, och minsann, där står det....rådjuret! :D

Av Hanna - 11 februari 2007 14:20

Så var det söndag igen, fattar inte var veckorna tar vägen. På sätt och vis är det ju skönt att det närmar sig "do-date", men samtidigt så skrämmer det ju mig. Det börjar bli tungt och jobbigt nu dock. Känner mig instängd och oduglig, har svårt att göra nåt nyttigt hemma, har svårt att köra bil (tveksamt om jag kommer att göra det mer innan förlossningen) och så kan jag knappt få på mig skorna själv...I fredags var vi på middag och spelkväll hos våra vänner. Hade jättetrevligt som vanligt. Det blev inte lika sent som det brukar förstås, gravida kvinnor behöver sin sömn ;) Annars har det hänt att vi spelat till nio på morgonen :DLördagen förflöt i ett stilla tempo. Fick träffa kompisarnas nyinskaffade hund en stund. Han verkade väldigt lugn och mysig men han höll på att hoppa ur skinnet när min man drog igång motorsågen... På kvällen fick dottern lov att sitta uppe och titta på Melodifestivalen, Jimmy Janson skulle ju vara med och det ville hon ju absolut inte missa! Jimmy och The Ark var bäst enligt vår lilla sexåring :) Vi åkte för att handla mjölk och bröd i förmiddags och kom hem med varor för 500 kronor...vad hände? "Storhandlar ni en söndag?" undrade kassörskan (en kompis till mig). "Nej, skulle bara ha mjölk typ..."menade jag. "Ja, det märks ju att mannen är med" sa hon då och syftade på varorna :D

Av Hanna - 8 februari 2007 19:03

...men fasen vilken bök det var. Alltså, de var jättesköna att ha som stöd när jag gick, men vad klumpig jag kände mig! Å inte var det lätt när man skulle ställa dem ifrån sig heller...Maken fick köra mig till barnmorskan idag för mina höfter höll helt enkelt inte ihop för bilkörning.Allt var väl med bebis och nu låg den på rätt håll också, huvudet före med andra ord =DNär det var dags att lyssna på lillskrutten så bara sprakade det...då undrade min barnmorska om jag hade smort magen med nån kräm? Ehh, jo för första gången hade jag ju faktiskt tagit lite buttercreme på magen då den har stramat mycket på sistone. Ingen bra ide precis innan man ska till MVC, inte om man vill höra hjärtljuden åtminstone....

Av Hanna - 7 februari 2007 11:27

Steg som vanligt upp samtidigt som man och barn, men slocknade på soffan bortåt åttasnåret. Snacka om att jag blev paff när jag vaknade en timma senare och det var alldeles vitt ute....Min dotter lär ju ha skitkul på dagis idag!!! Detta har hon längtat efter länge nu.

Ovido - Quiz & Flashcards