Alla inlägg under november 2007

Av Hanna - 30 november 2007 12:07

Gick och la mig alldeles för sent igår... Fast då räknade jag i och för sig inte med att lilltjejens andningslarm skulle tjuta kvart i sex på morgonen och det i sin tur skulle väcka Felicia och att hon skulle vägra somna om...*suck* Det var en rent falsklarm, hon hade lagt sig på tvären uppe vid gaveln ;-)


Idag ska jag och stortjejen städa, tvätta och baka bröd! Brödet är redan i ugnen och är av typen surdeg. Har aldrig bakat det förut så jag väntar med spänning på resultatet, fast det ska stå ett par dagar innan man skär i det...återkommer med kommentar.




Av Hanna - 29 november 2007 22:55

Var det ett halvår sen jag skrev? =D Jag är sååå duktig på att blogga...lalala!!


Idag har jag och Felicia varit och hälsat på hennes lilla fästman Lo! Vi skulle vara där tio....döm om min förvåning när vi vaknade kvart i....slängde mig på telefonen och blev lättad när jag hörde att Lo och hans mamma också försovit sig =D


Skolskjutsen börjar likna nån slag parodi nu....

Först får man höra att barn har fått stå upp obältade, sen knäpps de fast två stycken i samma bälte, sen får man höra om chafförer som kör ifrån barnen, som kör buss i trätofflor och som kör så fort så barnen kräks....dessutom kör de olika chafförerna olika håll vilket resulterar i att barnen kommer hem vid olika tidpunkter (första gången blev jag dönervös när tösen var 25 minuter sen)

Så dagens skörd då....i morse undrade busschaffören om hon åkt ifrån min dotter igår....då hon kört fem minuter tidigare än hon skulle från skolan....nej, som tur är hade jag hämtat sexåringen (incidenterna tidigare gällde morgonen) När dottern sen kommer hem på eftermiddan så kommer hon från fel håll. När hon gör det har vi kommit överens om att hon ska stå kvar tills jag kommer ut då hon inte får passera vår 70-väg själv...jag öppnar dörren lagom för att se 6-åringen springa över vägen utan att se sig för. Det visar sig att chaffören sagt åt henne att gå över....tack!! Sen kommer det roligaste..eller....döm själva. På morgonen hade bussen svängt in på helt fel väg varpå någon av de äldre eleverna undrat vart de ska...."Oj, jag var visst på väg hem nu *skratt*"!


Säker väg till skolan....tja Vi jobbar vidare med detta från föräldraföreningens sida....


Bilden då...den föreställer min då 7½ månader gamla punkare =D Nu är hon 9 månader, tiden går snabbt!!


Maken då.....appropå rubriken....jo, han är i Danmark med jobbet =)

Ovido - Quiz & Flashcards