Alla inlägg under april 2007

Av Hanna - 28 april 2007 11:27

Det märks ju att man bor på en liten ort så att säga! Där jag bor verkar folk aldrig ha sett någon bära i sjal (utom möjligen en och annan afrikansk kvinna i TV:n då...) Tycker alltid jag får frågor och kommentarer om min sjal. Som igår tex...Vi var och handlade och i affären kunde man tävla om en vagn och en skötväska. När man tävlade fick man en påse med prover från libero och natusan...dvs alla andra fick utom jag...så jag frågade lite försiktigt om man fick den där påsen när man tävlade (vilket jag alltså gjort)

-"Åhhh, hade du en bebis där!!" utropar kvinnan med påsarna (fick man inte tävla om man inte hade sitt barn med sig???)
-"Ehh, ja" svarar jag
-"Hon måste vara för tidigt född?" tycker kvinnan
-"Jo, det är hon...fast nu är hon uppe i normal födelsevikt" säger jag något förvirrad (nu syns det väl inte längre att hon är prematur, eller....)
Då säger kvinnan: -"Ja, jag tänkte eftersom du bär henne så"

Öhhh, så man kan inte bära barn som inte är prematura i sjal???? Hasplade ur mig nåt fånigt i stil med att "det är populärt att bära i sjal", alltså i andra städer men helt tydligt inte i den lilla hålan jag bor i då....
Tom min BVC-tant tittade fashionerat på sjalen som om hon aldrig sett nåt liknande tidigare.

Apropå det så har jag grävt fram min gamla bb-sele och jag mindes efter typ 5 minuter varför jag använde den så sällan....aj aj i ryggen (nu är det ju inte en sån modern med ryggplatta men ändå...)

Var på BVC igår och nu väger min lilla prinsessa ett helt kilo mer än då hon föddes
Vikt 3220 gram
Längd 50 cm
Huvudomfång 35,7 cm

Nej, nu ska jag gå och begrava bb-selen där jag fann den, dvs allra längst in i klädkammaren.....

Av Hanna - 11 april 2007 19:32

Jaha, så var man ett år äldre då. När min frågade mig vad jag önskade mig sa jag helt ärligt "en hel natts sömn!", men eftersom jag insåg att det var en orealistisk önskan nöjde jag mig med att slippa laga mat. Så han köpte hem kina-mat *mums*Av dottern fick jag en hel hög med teckningar och själv unnade jag mig en blus när jag var på stan idag =)Nätterna är inte de roligaste just nu....Inatt:22:30 Gick upp för att lägga mig. Plockade undan lite tvätt, stängde av datorn, bytte bajsblöja, bytte kläder på Felicia, stoppade om Matilda, gjorde mig själv nattfärdig.23:00 Ammar Felicia00:00 Avbryter amningen för att byta kläder på Felicia som har kräkts00:15 Fortsätter amma...00:30 Försöker lägga ifrån mig Felicia...och går för att byta kläder på henne igen då hon skriker så hon kräker ner sig helt igen...00:45 Lyckas få henne att somna på makens arm01:30 Dags att amma igen02:30 Försöker lägga henne ifrån mig...går inte...maken lägger henne på sitt bröst...för hos mig kan hon inte ligga, då vill hon bara äta...04:00 Dags för mat igen (Yes, jag har sovit 1½ timma i sträck!!=D)04:30 Felicia somnar själv "Hysh"04:45 Vaknar av ett jättesprak i byxan....Det blir till att upp och byta blöja. Byter kläder igen då de är nerbajsade totalt (men dottern har ett lyckligt uttryck i ansiktet=D)05:00 Ammar Felicia lite till....05:15 Både jag och Felicia somnar och jag hinner tänka att det bara är en kvart till makens klocka ringer....06:20 Vaknar med ett ryck av maken som svär över att han har försovit sig! Går upp och hjälper till att få på Matilda kläder06:45 Smyger in och lägger mig för Felicia har faktiskt inte vaknat!!08:00 Ammar Felicia08:30 Somnar om09:30 Ännu mer mat krävs och jag inser att det är lika bra att stiga upp...*gäsp*Träffade en kompis i stan, vi fikade och shoppade. Det var strålande solsken men det blåste lite. Vi hade iaf en trevlig eftermiddag :D

Av Hanna - 10 april 2007 15:13

Så blev det ju inte... Felicia blir sex veckor imorgon=)

En fördel med att få sitt andra barn är att man litar mer på sig och vet vad man vill. När Felicia inte ökade så bra i vikt ville de genast på BVC att jag skulle tillmata henne. Precis så var det med storasystern och då lydde jag. Det gjorde jag inte nu! Nä, hem och mata oftare tänkte jag och se på fasen det funkade ju!! Så idag kunde de inte klaga. Felicia hade ökat 190 gram på 5 dagar och väger nu 2820 gram.

De tyckte på neo att jag kunde testa amningsnapp (alltså en sån där idiotisk tingest i plast som man sätter på bröstvårtan) även detta vägrade jag. Amingsnapp är säkert jättebra om man har såriga bröstvårtor men inte fasen får ungen bättre tag för att man har en sån inte.... Jag vet vad jag snackar om för jag hade en sån till barn nummer ett, därav min totalvägran...

Av Hanna - 9 april 2007 10:40

Bärsjalen vill jag inte vara utan just nu!! Himla skönt när lilla skruttan sover i den och jag har båda armarna fria.

Nu ligger hon i sjalen och lyssnar på Beatles i vaggviseformat =) Har även beställt Ramones som vaggvisa!

Av Hanna - 8 april 2007 18:59

Det är ju skitkul att shoppa bebiskläder på Tradera!!! Den lilla tösen har snart en lika stor garderob som den stora =P

Av Hanna - 7 april 2007 19:00

Ja, här har det inte blivit mycket nedpräntat på sistone... Min lilla docka är inte så förtjust i att ligga ensam utan vill helst vara i min famn hela tiden. Då vi hade en insident som slutade med ambulansfärd mitt i natten för ett par veckor sedan så har jag rent ärligt också lite svårt att lägga Felicia ifrån mig. Vad som hände var att hon kräktes och satte i halsen men det slutade bra till slut.Jag hade inte behövt vara så orolig för förlossningen för det visade sig bli en ganska häftig upplevelse denna gången!! Det gick ganska snabbt när det satte igång och blev väldigt intensivt och lite chockartat.Tiden på neo var dock lite jobbig med tanke på att jag hade min andra tös hemma. Saknaden av henne var enorm!!! Så gissa om det var skönt när vi blev utskrivna den 19 mars...

Ovido - Quiz & Flashcards