Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Traderastrul

Av Hanna - 2 januari 2008 17:26

För första gången har jag stött på strul när jag handlat på Tradera. Jag vann en auktion och betalade så fort jag fick vinnarmailet. Sen var det tyst... Ingen vara kom så till slut mailade jag säljaren....inget svar. Mailade igen....fortfarande inget svar. Ringde...ingen svarade där heller! Så där har det hållt på.

Skrev till sist att jag tänkte sätta negativt om de inte svarade till idag och det gjorde de inte, så jag satte mitt första negativa omdöme på någon på Tradera. Det är alltså snart tre veckor sen jag betalade och inte ett ljud ifrån säljaren.

Så idag så ringde min mobil och jag kände direkt igen numret...äntligen liksom...det visade sig vara en liten flicka som ringde, föga aning om till vem...jag var snabb och frågade om hon hade sin mamma hemma...hehe. De hade varit sjuka hela familjen jättelänge....mail?....åhh datorn hade ju krånglat....ringt?...jaså, nej det hade hon visst missat....men varan då?...jo, den var postad...idag... Ursäkta uttrycket men hur blond tror hon jag är??? Ska bli mycket spännande att se om det är något med i posten imorgon!!!!


Jag klippte föresten Felicias hår på nyårsafton, det var så himla långt och liksom stripigt. Drygt 5 cm klippte jag bort på det längsta :-D


Dagens barnmatstips!

Koka upp köttfärs i vatten

Smaksätt med riven färsk vitlök, hackad basilika och vitpeppar

Häll i en klick osaltat smör och lite grädde

(jag skulle ha kokt med lite tomat hade jag tänkt men vi hade visst ingen, så jag tog en aning passerad tomat från tetra i, inte alls mycket då den tydligen innehöll salt)

Servera med kokt cous cous


Resten av familjen åt köttfärsås med tagliatelle och sallad.


På bilden ovan äter en då ännu oklippt unge frukost :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 17 april 2008 12:32

Jag bloggar numera på http://lawomanhemma.blogspot.com/ Välkomna! :-)...

Av Hanna - 4 januari 2008 11:32

Detta foto blev årets julkort, fast i svartvitt. Visst är det lite charmigt :-)     Inatt fick lilla stumpan feber. Det ihop med hostan har gjort att vi knappt har sovit alls :-( Det är en trött mamma som sitter här en stund medans flickorna leker. H...

Av Hanna - 1 januari 2008 20:45

Det är inte längre yngsta tösens födelseår, sjutton va tiden går snabbt!!! Är det verkligen 10 månader sen vi låg på neonatalvårdsavdelningen med henne? Samtidigt känns det vid andra sidan som om hon alltid funnits, märkligt det där...   Jag var dukt...

Av Hanna - 29 december 2007 15:17

Vi hade en väldigt avslappnad och skön julafton i år. Jag lärde mig en bra sak när jag var gravid förra julen....man behöver inte stressa som en galning för att få allt perfekt..det blir jul ändå!!! Detta är en filosofi jag ska fortsätta leva efter :...

Av Hanna - 18 december 2007 15:29

Det var meningen att jag skulle sy en massa idag, men då väljer lilltjejen att vara världens klängigaste tös...typiskt ;-) Ikväll ska det dock sys så maskinen ryker :-D   Vi ska grilla hemgjorda hamburgare till middag så idag får lilltösen rester fr...

Ovido - Quiz & Flashcards